Hummar og kanari – på høgt plan

Reflekterande greier skrivne på nynorsk.

Fordommar og fordømte fordømmande

Posted by kanarifanari den desember 11, 2007

Sjølvsagt har eg fordommar. Anten eg vil innrømme det eller ikkje har eg alltid hatt det – Det er enkelt og greit ein del av meg som menneske. Og det trur eg gjeld alle andre, og. Me ser, me gjer oss opp eit inntrykk, og me dømmar. Mediene hjelper oss å dømme, via nyhetssendinga kan dei fortelje oss at mannen som begjekk mord på kona si var av utenlandsk opprinnelse. Det er ikkje lett å høyre på all denne propagandaen utan å la seg påvirke det minste.

Derfor skriv eg her og no, i bloggen min, at eg er stappfull av fordommer. Det er ikkje noko eg er stolt av, men eg lar meg sjølv ha dei og held kjeft når det ikkje passar seg sånn. Eg er ikkje rasist, eg er ikkje antivegetarianar – Eg berre har visse meiningar som det kanskje ikkje passar seg å ha liggjande på bloggen.

Det å ha fordommer er heilt naturleg for oss som menneske. Me har behov for å gjere oss opp ei meining om inntrykk me gjer oss, menneske me ser eller kjennar, politikk osv. Derfor tør eg å skrive i bloggen min at eg påstår ved middagsbordet heime at alle våre nye landsmenn går på salg og service-linja på skulen min, at vegetarianarar og veganar* er teite fordi dei ikkje klarar redde verda likevel, eller at gotarar* er superdeprimerte og bør bli lagt inn.

Dette er mine meiningar, dette er mine fordommer som eg ikkje snakkar høgt om sånn eigentleg. Fordi det er tabu i norsk samfunn. Men eg har dei, eg kunne laga ei evig lang liste. Og det trur eg du og har, sjølv om du ikkje praktiserer dei eller snakkar høgt om dei når vennegjengen er på besøk. Det går an å ha fordommar OG folkeskikk/personlege antennar.

* Vegetarianar = Person som ikkje spis dyrekjøt, Veganar = Person som ikkje spis noko som har kome frå dyr (t.d. melk, ost osv)

* Gotar = Person som kler seg i svart med naglebelter, svart, gjerne fett hår som er langt og ustelt, mykje sminke, høyrer ofte på musikk som Satyricon, Dimmu Borgir og Marilyn Manson. Sjølv var eg fjortisgotar.

Legg att eit svar

 
